Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Polski Debiut na Sea Asia 2019 - Asia's anchor maritime and offshore event

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2019-04-25 10:45:00
targi, singapur, sektor gospodarki morskiej, jednostki pływające, infrastruktura portowa, transport morski, polskie stoisko narodowe, polski pawilon, polska agencja inwestycji i handlu, paih, zagraniczne biuro handlowe w singapurze, zbh singapur, 2019, sea asia

Koniec kwietnia to doskonały czas aby opowiedzieć o debiucie Polskiego Pawilonu podczas 7. edycji targów morskich. Odbywające się w tym roku w dniach 9-11 kwietnia wydarzenie Sea Asia to jedna z najważniejszych dat dla przedstawicieli branży morskiej, przyciągające blisko 15 000 odwiedzających z ponad 80 krajów oraz ponad 440 wystawców prezentujących się na hali o przestrzeni wystawienniczej 8400 m2.

W tym roku Polska dołączyła do grupy 13 państw wystawiających się w formule stoisk narodowych, podkreślając swój wizerunek kraju z wieloletnim doświadczeniem i ugruntowaną pozycją w branży morskiej. W grupie wystawiających się europejskich państw znalazły się m.in. Dania, Norwegia, Grecja, Wielka Brytania i Holandia.

 

Podczas trzech dni konferencji liderzy branży omawiali najnowsze trendy i tematy istotne dla całego sektora. Główne wyzwania w ujęciu makroekonomicznym nakreślił w swoim wystąpieniu inauguracyjnym Pan ANDREAS SOHMEN-PAO - Przewodniczący SINGAPORE MARITIME FOUNDATION zadając pytania:

  • Jaka przyszłość czeka branżę morską w świetle zaostrzających się regulacji dotyczących wykorzystywanych paliw forsując odsiarczanie i dekarbonizację?
  • Jakie wyzwania przed całym sektorem stawia postępujący rozwój technologiczny - automatyzacja usług i procesów?
  • Czy autonomiczne statki i pełna automatyzacja pracy to jedyna droga rozwoju?

 

Na te i inne pytania podczas trzech dni konferencji starali się odpowiedzieć uczestnicy konferencji prezentując punkt widzenia wszystkich uczestników rynku począwszy od armatorów przez władze portów, dostawców specjalistycznych usług oraz naukowców.

 

Polska na targach Sea Asia

W relacjach handlowych pomiędzy Polską a Singapurem jednostki pływające tradycyjnie stanowiły główną pozycję odpowiadając za ponad 80% polskiego eksportu i 35% polskiego importu.

 

 

Przedłużająca się jednak dekoniunktura na światowym rynku ropy i idące za nią ograniczenia w inwestycjach w infrastrukturę morską, statki oraz platformy wiertnicze spowodowały w ostatnich latach spadek obrotów handlowych w tym obszarze co moblizuje do wzmożonych wysiłków w zakresie promocji branży i docierania do nowych rynków.

 

 

Debiut polskich wystawców podczas Sea Asia został zauważony przez organizatorów, a Pawilon Polski jako jeden z pierwszych został odwiedzony przez Senior Minister of State Dr Janil Puthucheary oraz Prezesa PSA International - Tan Chong Meng.

 

 

Dla przypomnienia jednym z najważniejszych wydarzeń w kontekście zagranicznych inwestycji w pierwszym kwartale 2019 roku w Polsce była informacja o wspólnym przedsięwzięciu PSA International, IFM Investors oraz Polskiego Funduszu Rozwoju dotyczącym odkupienia od australijskiego funduszu Macquaire terminalu kontenerowego DCT Gdańsk, wartość transakcji to 1,3 mld USD.

 

 

W ramach Polskiego Pawilonu wystawiało się sześć firm:

  • Phoenix Polska Sp. z o. o.,
  • Remontowa Lighting S.A.,
  • Polship Sp. j.,
  • Info Marine Sp. z o.o.,
  • Navi Engines,
  • PPU Nava Sp. z o.o.

prezentując szeroki przekrój polskiego sektora morskiego zarówno w zakresie wysoko zawansowanych usług, jak i produktów. Kreatywność wystawiających przejawiała się szczególnie w zastosowaniu technologii wirtualnej rzeczywistości, tak jak w przypadku PPU Nava, które oferowało prezentację swoich rozwiązań w technice trójwymiarowej.

 

 

Po zakończeniu targów firmy wystawiające się na stoisku Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu miały też możliwość uczestnictwa w spotkaniach B2B przygotowanych przez Zagraniczne Biuro Handlowe w Singapurze. Ciekawym uzupełnieniem programu było też spotkanie z KUKE gdzie polscy przedsiębiorcy zapoznali się z możliwościami minimalizacji ryzyka handlowego poprzez wykorzystanie instrumentów finansowych oferowanych przez KUKE.